תאגיד "מי שבע" תרגל התמודדות עם טיפול בזיהום מים בעיר באר שבע

תאגיד 'מי שבע' ערך תרגיל התמודדות עם משבר בתחום אספקת המים בעיר באר שבע. התרחיש שתורגל כלל התמודדות עם זיהום מים בעיר. התרגיל נערך בהשתתפות עיריית באר שבע, רשות המים, משרד הבריאות וחברת "מקורות".

כחלק ממוכנות התאגיד להתמודדות עם אירועי חירום, ביום ד' ה- 23/6/21 נערך תרגיל רחב היקף, המדמה משבר זיהום מים ברחבי העיר באר שבע. התרגיל נועד לבחון ולשפר את כשירות ומוכנות התאגיד להתמודדות בעת משבר מים, ובדגש על התמודדות עם זיהום מים. במהלך התרגיל נבחנה יכולת אספקת מים חלופית לעיר במצב בו מתקבלת התרעה על זיהום מאגרי המים בעיר. במהלך התרגיל חודדו נהלי החירום, תהליכי העבודה וקבלת החלטות בחירום.

התרחיש שהוצג בתרגיל הינו זיהום במערכת אספקת מי השתיה שבגינו משרד הבריאות הורה על איסור שימוש במים לתושבי העיר. נבחנה יכולת התאגיד בהיבטים רבים, ביניהם – אבחון רמות הזיהום, תקשורת רציפה מול הגופים הרלוונטיים לטיפול והתמודדות עם הזיהום, תיחום אזורי הזיהום והתשתיות המושפעות מכך, איתור מקור הזיהום ונטרולו. כמו כן, תורגל תהליך ההסברה והעברת הנחיות ומסרים באמצעי התקשורת השונים.

בסיכום התרגיל, צוות הביקורת שתרגל את התאגיד, שיבח את היערכות ומוכנות התאגיד בכלל התחומים: מקצועי, לוגיסטי, ממשקי עבודה ושיתופי פעולה.

אינג' מריו לובטקין, מנכ"ל תאגיד "מי שבע":

"התרגיל והצלחתו תרמו רבות למוכנות התאגיד לשעת חירום ולשיפור זמני ודרכי התגובה. התאגיד אמון על הובלה אמינה ואיכותית של שירותי המים וסילוק השפכים בבאר שבע ובאופקים, הן בשגרה והן בחירום. יצירת שיתופי פעולה רציפים של התאגיד עם הרשויות המקומיות והגורמים המקצועיים, תתווה את הדרך להתמודדות נכונה בעתות חירום ואת היכולת לטפל במצבים יוצאי דופן באופן מקצועי, מהיר ויעיל. מהתרגיל אנו יוצאים עם תובנות מקצועיות חשובות. נמשיך להיערך ולשפר את המוכנות של התאגיד למתן מענה במצבי חירום".